Monday, February 20, 2017

Hari ke 35 - Jigsaw reading

Alhamdulillah, pembentangan lesson plan kepada Fiona mendapat feedback yang sangat baik. Sedikit penambahan dalam vocab untuk menjadikan lesan plan menjadi lebih baik.

Pelajaran Trudi hari ini memang sangat menarik berkaitan dengan 'Jigsaw reading'. Terdapat tiga peringkat di dalam 'Jigsaw reading'. Bermula dengan menerangkan konsep bendera sebuah negara, diikuti dengan membaca untuk mendapatkan maklumat bagi sebuah negara dan akhir sekali melukis sebuah bendera dari maklumat yang diperolehi dari pelajar yang berbeza. manarik untuk aktiviti membaca.

Share sedikit dengan kawan-kawan tentang yang ilmu John sampaikan tentang pronunciation. Asas menyebut bynyi "A" atau "a". Bunyinya lebih panjang dang stress tinggi "Aai"!. Jadi kalau kita sebut "Jake", bunyinya lebih kepada "Jai-ke", "Taike", "Faike" dan lain-lain lagi :) 

Cuaca hari ini cuma 16 darjah celcius tetapi angin yang kuat membuatkan kelas menjadi sangt sejuk dan kelas mengajar reading yang hanya berpandukan video membuat aku rasa sangat mengantuk.

No comments: