Tuesday, February 07, 2017

Hari ke 22 - Persembahan


Hari ini adalah hari persembahan pengajaran yang pertama. Persembahan pengajaran ringkas selama 15 minit bersama Mejar Ann dari Thailand. Persembahan berkaitan iklan.

Bermula dengan bertanya tentang perbezaan menonton filem di stesen TV berbayar dengan  stesen TV tidak berbayar untuk menarik pelajar kepada tajuk pembelajaran. Diikuti dengan tayangan video berkaitan shampoo. Dari video ini, kami meminta pendapat tentang appropriateness, deliver the massage dan improvement. Pelajar memberi pendapat masing2 berkenaan video tersebut.

Mejar Ann menyambung aktiviti pengajaran dengan membuat dua kumpulan besar dan memberi setiap kumpulan seketul coklat bar dan meminta setiap kumpulan membuat persembahan untuk memperkenalkan coklat tersebut. setelah memberi masa dalam 3 minit, setiap kumpulan membuat persembahan. Kedua-dua kumpulan memberi persembahan dengan baik.

Ulasan: Persembahan saya masih kaku dan pelajar tidak begitu menangkap apa yang saya cuba sampaikan. Namun, setelah huraian yang agak panjang mereka dapat juga menagkap idea yang nak disampaikan :) Pada bahagian Mejar Ann, saya rasa mereka salah faham tentang task yang diberi kepada mereka. Namun, salah faham itu membawa kepada persembahan yang lebih menarik :) Alhamdulilah, semoga Allah permudahkan kami dalam segala urusan, Ameen.

No comments: