Tuesday, July 09, 2013

Buat Passport, D-27

Awal pagi aku terus ke perpustakaan KDP untuk mengisi borang permohonan visa Kanada. Aku mengambil masa yang agak lama dan kahirnya aku mengambil keputusan untuk terus call Anne Joseph, pegawai yang menguruskan perjalanan kami ke Kanada. Rupanya, mudah sahaja. Cuma klik pada Application Kits. Baru aku dapat buka borang tersebut. Namun begitu, aku Cuma dapat isi borang pengisytiharan keluarga sahaja, borang peribadi gagal dibuka. Aku meminta bantuan Kapt Shalini. Dia beri contoh borang yang beliau pernah isi. Hmm.. ada ruangan yang tanya pasal passport. Aku terus balik rumah, ambil gambar passport dan pergi ke pejabat Imigresen Seri Manjung untuk buat passport.

Aku cuba lagi pada sebelah petang, masih lagi gagal. Stress kerana gagal buka borang peribadi. Syukur Alhamdulillah, semasa solat magrib berjemaah, dating idea menggunkan browser yang lain untuk buka borang tersebut. Tepat sekali ilham dari Allah. Dari Google Chrome aku menggunakan Internet Explorer. Alhamdulillah, borang sudah boleh dibuka dan diisi. Passport di scan dan semua die-mail kepada Anne Joseph malam itu juga. Kerja ku selesai hampir 100100H pagi J

No comments: