Sunday, October 28, 2012

Bisnes Ais Krim

Saya telah lama memikirkan satu bisnes yang benar-benar saya suka dan yakin orang lain juga menyukainya :). Satu yang selalu bermain di dalam minda saya ini adalah perniagaan 'ais krim'. Saya telah lama memikirkan kerana Malaysia adalah negara tropika yang mempunyai suhu di antara 25 hingga 40 celsius. Pasti ais krim adalah manisan sejuk yang paling diminati oleh rakyat Malaysia. Tidak hairanlah, berbagai tema restoren ais krim terdapat di Malaysia dengan harga yang kadang kala tak masuk akal. 100 gram ais krim yogurt bersamaan sepinggan nasi kandar berlauk ayam goreng dan sayur campur! :)
Anak saya sedang mencuba ais krim yang dipilihnya
Pelbagai rasa untuk dipilih.
Tiga scoop dengan harga RM 17.90! :)
Saya memikirkan untuk menghasilkan aiskrim dengan citarasa yang hebat pada harga mampu beli oleh semua lapisan masyarakat. Mudah-mudahan Allah mempermudahkan usahaku untuk mengikut sunnah Nabi dengan berniaga :) InsyaAllah.

No comments: