Friday, March 10, 2006

Solat Jumaat II

Dua minggu lepas saya telah tertinggal kamera semasa pergi sembahyang Jumaat. Minggu ini saya dapat ambil gambar di mana saya solat Jumaat. Saya solat di sebuah Pusat Islam di Warribee. Pusat Islam yang bukan sahaja menyediakan masjid, malah menyediakan pendidikan kepada anak-anak Islam. Sebenarnya kami cuma solat di dewannya sahaja. Sebuah masjid baru akan dibina berhampiran Pusat Islam ini. Belum ada berkesempatan pengetuanya lagi, InsyaAllah jika ada kesempatan saya ingin berbual-bual dengan pemimpin Pusat Islam ini.

5 comments:

Izhal said...

wow tak hilang kamera tu...

by the way,TAHNIAH on your graduation day!!!

Unknown said...

izhal: Maksud saya, saya tertinggal kamera tu di bilik saya. Saya terlupa bawa bersama ke Pusat Islam Warribee nie. Sepatutnya saya dah ambil gambar tu minggu lepas lagi. Sorry, tatabahasa teruk sikit!! Anyway, thank. :)

Anonymous said...

wahh..
khutbah dalam bahasa melayu ada?
hahaha

RON97
http://ron97.mygj.net

Unknown said...

seronotnye sembahyang jumaat kat luar negareee... hehe... cikgu! saya dan safwan dan beberapa yang lain (bukan xsambest) menjadi wakil UIA dalam pertandingan Kuiz Sains dan Teknologi di USM. Kami menang! for more, visit my blog ya! =)

Unknown said...

ron97: Khutbah kena dalam bahasa Inggeris la :). Cuma imam kat sini orang Lubnan. Ada slang Ingeris Lubnan + OZ slang :D

NBB: Yang bagusnya, barangkali tentera Australia. Mereka memang mengambil berat tentang apa-apa kegiatan yang melibatkan agama. Mereka yang menyediakan bas untuk kami pergi solat Jumaat. Minggu lepas, bas tentera tak de (ada tugas lain), mereka keluarkan AUSD 200.00 semata-mata untuk sewa bas luar untuk bawa kami ke masjid untuk solat Jumaat. Ada pelajaran yang baik kita boleh belajar dari Aussie nie dari segi sensitiviti tentang agama!

szakif: That's the spirit. well done. Congratulation :) tapi sedih pasal USM tak menang :p