Saturday, February 25, 2006

Solat Jumaat

Semalam cuma kelas seperti biasa dan debrief untuk Field Trip. Semua orang gembira menceritakan pengalaman menarik masing-masing. Apabila saya di tanya, saya suka melihat 'super bike'. Hampir semua pengguna motorsikal di Melbourne menunggang 'super bike'. Satu pemandangan yang jarang terdapat di Malaysia. Dan, kanak-kanak yang comel, comel secomelnya. Menghibakan hati saya bila teringatkan kecomelan 'baby' saya. Papa rindu Humairaa'.. :(
Sebelah petang, solat Jumaat. barulah dapat lihat jumlah sebenar penuntut muslim yang belajar di DITC ini. Tak penuh bas pun, tapi buat saya feel like home! Kami solah di sebuah Islamic Center yang terletak hampir dengan Werribee. Terdapat kuminiti Islam yang kebanyakkannya datang dari timur tengah. Terdapat sekolah dan beberapa kemudahan lain untuk orang Islam. terdapat juga sebuah masjid yang dalam pembinaan. Kami hanya sembahyang di dalam dewan dan tiada mimbar untuk imam.
Sayang sekali saya tidak membawa kamera, terlupa! InsyaAllah, minggu depan saya akan ambil beberapa photo untuk tatapan saudara-saudara Islam di Malaysia.

No comments: