Tuesday, May 03, 2005

Black Paddle

Minggu lepas adalah permulaan bagi sukan air di Kedah. Tempat yang paling popular sekali bila bercakap tentang sukan air ialah Ampang Jajar. Saya mula mengenali Ampang jajar dan Perahu Panjang ini sejak saya bersekolah di SMAP Kajang lagi pada awal tahun 90an. Pada ketika itu saya mempunyai beberapa orang sahabat yang datang dari sekolah yang terkenal di Alor Star ini, iaitu Maktab Mahmud. Perkara yang menarik tentang pelajar dari Maktab Mahmud ini ialah, mereka mempunyai susuk tubuh badan yang tegap dan lengan yang kuat. Setelah diselidiki, barulah saya tahu rupanya mereka adalah pendayung bagi perahu panjang untuk sekolah mereka.

Hari ini, sudah hampir setahun saya menjadi 'Team Manager' bagi Black Paddle. Pasukan Perahu Panjang bagi ITAS. Black Paddle telah membawa saya ke banyak temasya sukan air. Ampang Jajar, Batu Feringgi dan Putrajaya. Pada minggu lepas (30 April hingga 2 Mei) mereka telah mengikuti pertandingan di bawah kategori 'Uniform'. Pada saringan pertama kami berjaya mengalahkan PENJARA dengan catatan masa 4 minit 27 saat. Namun pada perlawanan suku akhir, kami tewas kepada Pasukan 3 ARMOR yang mencatat masa 4 minit 9 saat. Nampaknya takde rezeki tahun ini di Ampang Jajar setelah menjadi Johan IPT dua tahun berturut-turut.

Walaupun Black Paddle sentiasa kekurangan dana, mengahdapi saat-saat suka duka, kejayaan dan kekecewaan tetapi mereka tetap gembira mengayuh dengan kesungguhan untuk mencapai impian sebagai Pasukan Pendayung TUDM yang terhebat.


No comments: