Monday, February 07, 2011

iPhone

Akhirnya, setelah hampir dua bulan cuba mendapatkannya. iPhone 4 kini menjad milik saya setelah mengutipnya di Maxis collection center, Plaza KL Central pada Rabu lepas. Sesuatu yang lama telah ku idamkan dan pemilikan yang sangat berbaloi!. Keunikkanya seperti memiliki sebuah komputer riba bersaiz kocek dan boleh di'enjoy' di mana-mana sahaja saya berada

Sebelum ini, hanya mampu melihat kehebatannya di youtube dan laman web sahaja. Keinginan tertunda itu juga hanya dapat diredakan apabila isteri membelinya terlebih dahulu dari Singapura. Jari kecil anak-anak juga sudah mahir me'nyentuh'nya terutama aplikasi yang melibatkan permainan!

Tidak tahu sudah berapa ratus aplikasi yang percuma telah dimuat turun dari App Store sehingga hari ini kerana semua aplikasinya 'best-best belaka'. Setakat ini baru satu yang perlu dibayar, imovie yang harganya USD 4.99. Sudah mula mengumpul video dan foto tapi masih berkira-kira lagi untuk menghasilkan clip video pertama dari telepon bimbit yang smart ini! :)

No comments: