Sunday, July 03, 2005

Lawatan ke Sambest

Setelah sekian lama meninggalkan Sekolah Agama Menengah Bestari JAIS, USJ 5, Subang Jaya, saya kembali lagi melawatnya pada hari Jumaat yang lepas. Tujuan utama adalah untuk menyelesaikan sedikit urusan yang belum selesai semasa berkhidmat kat sana dan matlamat kedua adalah untuk bertemu dengan para guru dan pelajar. Hampir keseluruhan guru yang berkhidmat bersama saya sudah tiada lagi dan tinggallah beberapa orang guru lama yang kini menjadi tunggak utama dalam menggerakkan Sambest.

Begitu juga dengan pelajarnya yang kini tinggal tingkatan 4 dan 5 sahaja yang mengenali saya. Pelajar yang dulunya adalah tingkatan 1 dan 2 semasa saya meninggalkan Sambest. Masa telah berubah tetapi semangatnya tetap sama. Untuk melahirkan Daie... Ameen.

Meet the legend, Cikgu Ishak
Cikgu lama, hati muda!

3 comments:

Unknown said...

assalamualaikum cikgu
mungkin cikgu tak ingat saya but it's ok to me since i'm not the only one you taught when i was in sambest. i also have my own blog @ http://szakif.blogspot.com there you'll know who i am... send my regard to ur lovely wife and cute baby... (er... tak tengok lagi r baby cikgu)

Anonymous said...

assalamualaikum cikgu.....
i'am one of your student, sambest2000.
cikgu ishak, cikgu latifah n cikgu munirah...sume cikgu saye.
cikgu ishak is my mentor n we call him papa (if other mentee still remember).cikgu latifah lak guru klas mase f5...mizzz them so much

Unknown said...

Hmm... cikgu pun rindu juga dengan Sambest, ada banyak kenangan yang tak dapat cikgu lupakan dan ada banyak pengalaman yang telah membentuk cikgu menjadi manusia yang lebih baik. Alhamdulillah. Semoga di akhirat nanti, kita semua tinggal di dalam kota yang sama. Ameen :)