Sunday, September 02, 2012

Timelapse di Teluk Batik

Pagi tadi saya bersama anak-anak berserta sahabat lama, Wan Ahmad Suhaili dan anaknya berkelah di Teluk Batik. Saya sendiri sebenarnya dah lama tak pergi berkelah di tempat menarik di Negeri Perak ini walaupun jaraknya cuma lebih kurang 20km dari rumahku :) Saya tak ingat kali terkahir saya melawat tempat ini, tapi memang ada beberapa perubahan yang ketara di antaranya; sudah ada bayaran untuk masuk ke Teluk Batik, kedai-kedai sedah lebih banyak dihuni, prasarana yang lebih baik, ada tukang cuci yang bekerja sepanjang kami berkelah di sana dan bilik air yang lebih terurus. Kesempatan ini, saya merakankan anak-anak membina istana pasir selama sejam dan diringkaskan dalam masa 1 minit. Cuaca yang sangat baik dan ombak yang menderu-deru sepanjang perkelahan. Alhamdulillah, semua berjalan dengan baik.

No comments: