Sunday, May 11, 2008

TT Seri Manjung

Salah satu 'jargon' yang selalu digunakan oleh peminat digital kamera adalah TT. Dari segi bahasa, TT bermaksud Teh Tarik. Namun begitu, TT yang dimaksudkan oleh pengemar kamera digital adalah perjumpaan sesama mereka biasanya di tempat makan atau restoran yang mudah dikenali dan biasanya diadakan pada waktu malam.

Topik lazim yang dibincangkan adalah sekitar kamera digital dan perkara yang berkaitan dengannya. Pastinya perbincangan dan pertukaran pendapat sangat rancak dan kadang kala mengambil masa yang agak lama kerana semua ahli berkongsi minat yang sama.

TT Seri Manjung pertama diadakan di sebuah restoran Nasi Kandar yang berhadapan dengan Bank CIMB Lumut. Rasa gembira dan seronok terutama bila dapat mencuba Super Wide Lens kepunyaan Flush!! Memang bisa racun 12-24mm Nikkor nie!. Namun saya tak pasti bila saya berpeluang memilikinya!!. Harganya RM 3K++.

Apa pun, saya sudah rasa lebih seronok sekarang kerana sudah ada ramai kawan yang mempunyai minat yang sama dan tinggal di tempat yang sama.

2 comments:

flush said...

salam..
timaksih belanja minum.. lenkali turn aku plak k..

yaaa.. 12-24 mmg beracun..
nsb baik ada comp yg belikan..
duit sendiri belum tentu lg boleh beli..

Unknown said...

Jom, lepaih nie kita plan untuk outing plak.

Kita outing kat Pulau Pangkor!