Thursday, January 05, 2006

Perihal GJ dan MyKid

Pertamanya saya nak mengucapkan berbanyak terima kasih kepada sesiapa yang mencalonkan blog saya di dalam anugerah Weblog Baru Terbaik 2005. Majlis Penganugerahannya telah dilaksanakan di Precint 8, Putrajaya pada 1 Jan 2006 yang lalu. Sememangnya saya dan keluarga merancang untuk menghadirinya, tetapi ada urusan yang membataskan kami dari menghadiri majlis tersebut. InsyaAllah, saya akan cuba menghadiri Ghatering yang akan datang. [Pencalonan]

Seterusnya nak mengucapkan berbanyak terima kasih kepada para juri yang telah memilih blog saya sebagai Weblog Baru Terbaik 2005. Saya tidak tahu atas asas apa blog saya dipilih, tetapi sedikit sebanyak memberi saya motivasi untuk terus menulis. Saya yakin masih ada banyak lagi kekurangan pada blog saya untuk dipilih sebagai Weblog Baru Terbaik 2005, tetapi saya yakin ada ramai sahabat blog di luar sana yang sama-sama membantu memperbaiki diri dan blog ini. Semoga kita sama-sama menulis untuk manfaat pada orang lain. :) [Penganugerahan]

Cerita pasal MyKid, sebab utama saya suka menonton filem Hollywood adalah kekuatan dalam skrip filem dan pelakonnya yang benar-benar menghayati wataknya. Sememangnya filem Hollywood itu melalaikan, tapi penghargaan saya itu cuma pada nilai ilmu tinggi yang diterapkan dalam penulisan, watak dan jalan cerita.

Semasa saya bujang (beriya-iya nak khawin) dulu, saya terkesan dengan sebuah dialog dalam sebuah filem Hollywood. Dan, saya telah menontonya berulangkali kerana terkesan dengan filem ini. barangkali anda pasti pernah menonton filem ini, 'The Rock' lakonan Sean Connery dan Nicolas Cage.

Dalam satu adegan, Jhon Mason (Sean Connery) telah terlepas dari kawalan FBI dan melarikan diri. Dalam pengejaran itu beliau telah bertemu anak perempuan yang beliau tidak pernah temuinya, Jade Angelou di Palace of Fine Art;

Jhon Mason:Your mother, she was very special.
Jade Angelou: Yeah, she was. But I don't think that we should romanticize what happened between you and her. Two people meet in a bar after a Led Zepplin concert, head out, and I was the result.
John Mason: Well, I'd like to think it would have led somewhere if...
Jade Angelou: If what? Six federal marshals hadn't kicked down her door and dragged you back to prison?
Jade Angelou: I'm sorry
John Mason: It's all right
Jade Angelou: so they let you out?
John Mason: yeah..
Jade Angelou: That's good
Jade Angelou: What did you do?
John Mason: Jade, I don't have a great deal of time here. But I'll coming back and, uh.. maybe we can ..
Jade Angelou:What? we can what?
John Mason: you know..you're almost the only avidence that I exist..

Jade Angelou: But, I dont 聫now you
John Mason: That's what I w聡nt to change, ehh?

Jhon Mason ditangkap semula setelah bertemu anaknya

Pada 3hb Jan yang lalu, saya dengan bangganya melangkah ke Pejabat Pendaftaran Seri Manjung. Legang dan ianya cuma 5 minit sahaja untuk saya mendapatkan MyKid anak saya. Sekarang saya pun dah ada bukti yang menyatakan saya wujud, tertulis lagi. Tertulis di atas MyKid anak saya. Alhamdulillah :)

3 comments:

tuan tanah said...

Amir Azmi... kongratz ek! hoye! hoye!

ibnu_umar said...

salam..

tahniah!!

keep on writing!

Unknown said...

tuan tanah: Terima kasih, terima kasih :)

amar_kun: Salam, terima kasih :)