Tuesday, May 31, 2005

Kegembiraan baru :)

Cuti hari Wesak yang lepas merupakan peluang yang paling ditunggu-tunggu kerana dapat membawa isteri balik ke Shah Alam. Ada dua perkara besar yang telah dirancang, menghadiri pernikahan sepupu dan shopping untuk 'baby' kat Mid Valley.

Semasa bujang, saya melihat majlis pernikahan ini sesuatu yang biasa sahaja. Satu majlis yang menyatukan dua insan berlainan jantina yang menurut tuntutan agama Islam. Tapi hari itu, majlis perkahwinan itu mengingatkan saya bertapa berharganya erti sebuah perkahwinan. Pernikahan merupakan perkara yang paling besar dan bermakna bagi seseorang insan. Ada orang melihat perkahwinan itu sebagai sesuatu yang membebankan dan mengongkong. Barangkali ada betulnya. Tetapi bagi saya, setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Walaupun berat atau susah macam mana sekali pun. Tiada apa yang boleh menghilangkan lelah itu melainkan melihat senyuman isteri tersayang dan kemudian nanti, rengekkan si 'baby' yang comel lagi cute. Pastinya hidup ini akan lebih bermakna dan pastinya juga menuntut keazaman, kesabaran dan ketabahan yang lebih tinggi untuk membina keluarga bahagia dan diberkati Allah Taala di dunia dan di akhirat.

Seronok betul shopping untuk 'baby'. Dari Carrefour ke Jaya Jusco ke Metrojaya. Ini kali pertama tengok barang baby, banyaknya pilihan!! sampai tak tahu nak pilih. Semuanya comel-comel dan cute-cute :). hmmm.... tak sabar nak peluk baby... muah.. muah.. :P

1 comment:

Anonymous said...

assalamualaykum cikgu...
wah dh nk timang 'baby' yer?bila due date?apapun,tahniah buat cikgu&wife.mg Allah pelihara wife cikgu n si kecik.ameen